Συνεχίζοντας τις Μεθοδολογίες που έχουν ξεκινήσει ήδη από το Νηπιαγωγείο, οι μαθητές του Γυμνασίου μας, μέσα από εναλλακτικούς και καινοτόμους τρόπους διδασκαλίας, βιώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία με τρόπο δημιουργικό, ευχάριστο, χρήσιμο και αποτελεσματικό, αναπτύσσοντας παράλληλα Ικανότητες 21ου Αιώνα.
Η Μεθοδολογία Μελέτης αποβλέπει στην κατανόηση των βασικών εννοιών του μαθήματος στην τάξη και στην αξιοποίηση δημιουργικών δραστηριοτήτων στο σπίτι, μέσω της σωστής διαχείρισης του σχολικού χρόνου και των μαθησιακών στόχων. Οι μαθητές αναπτύσσουν τρόπους αποτελεσματικότερης κατανόησης και σύνταξης κειμένων, μαθαίνουν τεχνικές επίλυσης προβλημάτων και τεχνικές προσέγγισης των θεωρητικών μαθημάτων, με σκοπό την αποτελεσματικότερη οργάνωση και μελέτη.
Η Διαθεματικότητα εντάσσεται στο εβδομαδιαίο αναλυτικό μας πρόγραμμα με κατάλληλη θεματική. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν μέσα από μια ανακαλυπτική δραστηριότητα που ψάχνει απαντήσεις σε ερωτήματα και απορίες. Το θέμα του κάθε project προσεγγίζεται διεπιστημονικά από τα μέλη της ομάδας και σύμφωνα με συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας.
Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί εφόδιο ζωής καθώς συμβάλλει στη σωστή διαχείριση της γνώσης, την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, την επικοινωνία στη μητρική και ξένη γλώσσα, τη μαθηματική σκέψη κλπ. Παράλληλα, προάγει τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση με τα μέλη της ομάδας μέσα σε ένα πλαίσιο αμοιβαίας κατανόησης και αλληλοσεβασμού.
Το Project-Based Learning, βασίζεται στην εκπόνηση διαθεματικών-ερευνητικών εργασιών που δίνει τη δυνατότητα στον μαθητή να αναπτύξει απαραίτητες δεξιότητες, μέσα από την ενεργό συμμετοχή του σε προσεκτικά σχεδιασμένες ερευνητικές δραστηριότητες, δομημένες γύρω από αυθεντικά προβλήματα. Η μεθοδολογία αυτή προωθεί την αναζήτηση και την αξιολόγηση πληροφοριών, τη διαπραγμάτευση ιδεών, το σχεδιασμό και προγραμματισμό δράσεων, την εξαγωγή συμπερασμάτων, την ανάπτυξη παραδοτέων, καθώς και την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της διαθεματικής/ερευνητικής εργασίας σε κοινό.
Σύμφωνα με το «Εκπαιδευτικό Μοντέλο 1:1 – Ένας Υπολογιστής ανά Μαθητή (1:1 Computing)», ο Μαθητικός Υπολογιστής αξιοποιείται στην τάξη ως επικουρικό εργαλείο μάθησης που περιλαμβάνει εποικοδομητικές μαθησιακές δραστηριότητες μέσα από διαδραστικά βιβλία, πλούσιο ψηφιακό υλικό, ασκήσεις αυτο-αξιολόγησης κλπ. Τα οφέλη από την αξιοποίηση του Μαθητικού Υπολογιστή είναι πολλαπλά: τα παιδιά παρακολουθούν με ιδιαίτερη προσοχή ένα μάθημα που δεν είναι καθόλου μονότονο, εμπεδώνουν τη γνώση, μειώνουν το χρόνο μελέτης στο σπίτι, αυτενεργούν, μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν κλπ.