Στο Γενικό μας Λύκειο, τα παιδιά προετοιμάζονται ολόπλευρα και οργανωμένα με σκοπό την επιτυχία στις Εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για την υλοποίηση του στόχου αυτού αξιοποιούμε ένα ενισχυμένο και ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο αποσκοπεί στην καλλιέργεια της κριτικής ικανότητας σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των προσωπικών δεξιοτήτων.
… με μια ματιά
Στο Γενικό Λύκειο, εστιάζουμε στην ολόπλευρη και οργανωμένη προετοιμασία για την επιτυχία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις προσφέροντας ολοκληρωμένο και ενισχυμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Η ποιότητα της εκπαίδευσης αποδεικνύεται και από τις επιτυχίες των μαθητών σε σχολές υψηλής ζήτησης και πρώτης προτίμησης και βασίζεται στις μεθόδους, την οργανωτική ικανότητα και την εμπειρία των εκπαιδευτικών που προετοιμάζουν συστηματικά και προσεκτικά τους μαθητές μας.
Επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Σταθερά σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι επιτυχίες μας όλα αυτά τα χρόνια, με ποσοστά που υπερβαίνουν το 95%. Οι τελειόφοιτοί μας επιτυγχάνουν σε σχολές υψηλής ζήτησης και μάλιστα, της πρώτης τους προτίμησης χάρη στην ολοκληρωμένη τους προετοιμασία και την υποστήριξη που τους παρέχουμε σε επίπεδο γνωστικό και κοινωνικο-συναισθηματικό.
Δίνουμε βαρύτητα στην κατανόηση των μαθημάτων, εφαρμόζουμε εξατομικευμένα μοντέλα μάθησης, αξιοποιούμε τη σύγχρονη τεχνολογία ως εργαλείο για την αφομοίωση σύνθετων επιστημονικών εννοιών. Η μάθηση εμπεδώνεται ως επί το πλείστον στο σχολείο, ενώ στα μη εξεταζόμενα Πανελλαδικώς μαθήματα, επιχειρείται η αφομοίωσή τους με ευχάριστο και διαλεκτικό τρόπο, ώστε οι μαθητές, κυρίως της Β΄ και Γ΄ Λυκείου να διαθέτουν το χρόνο τους για την ολόπλευρη εμπέδωση των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
Σε όλες τις τάξεις του Λυκείου ενισχύεται το πρόγραμμά μας με επιπλέον διδακτικές ώρες ανάλογα τον προσανατολισμό και την κατεύθυνση. Οργανώνεται με σύστημα η ύλη έτσι ώστε οι μαθητές μας να είναι πλήρως προετοιμασμένοι για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Οι μαθητές χωρίζονται ήδη από την Α΄ Λυκείου -ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους- σε πρακτική και θεωρητική κατεύθυνση. Με τον τρόπο αυτό, τα τμήματα αποκτούν ομοιογένεια, ενισχύονται από φροντιστηριακές ώρες και εξασφαλίζουν εντατική και ολοκληρωμένη προετοιμασία.
Στα Εκπαιδευτήριά μας, όσοι μαθητές της Α΄ Λυκείου ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν το ΙΒ, μπορούν να ενταχθούν στο Εισαγωγικό Πρόγραμμα – PRE-IB. Οι μαθητές του PRE-IB παρακολουθούν μια σειρά τριών μαθημάτων IGCSE (τα οποία αποτελούν πιστοποιητικά γνώσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), παράλληλα με τα μαθήματα της Α΄ Λυκείου: Αγγλικά, Μαθηματικά και άλλο ένα μάθημα της επιλογής τους. Αν κάποιος μαθητής παρακολουθήσει το Εισαγωγικό Πρόγραμμα PRE-IB και στη Β’ Λυκείου, αποφασίσει ότι δε θέλει να φοιτήσει στο IB, μπορεί να συνεχίσει χωρίς κανένα πρόβλημα στη Β’ Λυκείου, δεδομένου ότι θα έχει παρακολουθήσει κανονικά το πρόγραμμα των Ελληνικών μαθημάτων της Α’ Λυκείου.
Το πρόγραμμα «Στάση Ζωής» υλοποιείται σε όλες τις βαθμίδες του Σχολείου μας. Ειδικά στο Γυμνάσιο, ευαισθητοποιούμε τα παιδιά στις Αξίες της κοινωνίας μέσα από οργανωμένες βιωματικές δράσεις στους παρακάτω άξονες:
- Ανάπτυξη Κοινωνικών και Συναισθηματικών Δεξιοτήτων
- Οικολογική Συνείδηση – Περιβάλλον
- Πολιτισμός
- Εθελοντισμός και Κοινωνική Προσφορά
- Ασφαλής Χρήση της Τεχνολογίας
- Ανθρώπινα Δικαιώματα
Οι μεθοδολογίες που εφαρμόζουμε προάγουν τις ικανότητες του 21ου αιώνα, την κριτική και ανακαλυπτική ικανότητα, τη δημιουργική σκέψη, την ομαδικότητα, την αξιοποίηση της τεχνολογίας, την επικοινωνία, τη συνεργασία, την ανάληψη πρωτοβουλιών.
Η Μεθοδολογία Μελέτης περιλαμβάνει mind maps, διαγράμματα, δημιουργία πινάκων, υπογράμμιση, πλαγιότιτλους κλπ., παράλληλα με τη μελέτη των ίδιων των μαθημάτων. Επίσης, επισημαίνονται τα θετικά και αρνητικά σημεία της μελέτης κάθε μαθητή, καθώς και οι τρόποι βελτίωσής της. Παράλληλα, στη Γ΄ Λυκείου, γίνεται συζήτηση για το επερχόμενο άγχος των εξετάσεων και τη διαχείρισή του.
Οι διαθεματικές εργασίες εντάσσονται στο εβδομαδιαίο αναλυτικό μας πρόγραμμα και περιλαμβάνουν κατάλληλη θεματική ενώ παράλληλα, καλλιεργούν και ενισχύουν σταδιακά γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες. Με τον τρόπο αυτόν, οι μαθητές μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν μέσα από μια ανακαλυπτική δραστηριότητα που ψάχνει απαντήσεις σε ερωτήματα και απορίες.
Το Project-Based Learning αποτελεί ένα μαθητο-κεντρικό εκπαιδευτικό μοντέλο, που δίνει τη δυνατότητα στον μαθητή να αποκτήσει ακαδημαϊκή γνώση και να αναπτύξει απαραίτητες δεξιότητες, μέσα από την ενεργό συμμετοχή του σε προσεκτικά σχεδιασμένες ερευνητικές δραστηριότητες, δομημένες γύρω από αυθεντικά προβλήματα.
Στο Λύκειο, ολοκληρώνεται ο κύκλος σπουδών στις ξένες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά). Οι μαθητές του Λυκείου μπορούν να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις πιστοποίησης του Cambridge ESOL, του Γαλλικού Ινστιτούτου και του Ινστιτούτου Γκαίτε, τις ειδικές εξετάσεις πιστοποίησης IELTS και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Το Λύκειο προσφέρει τη δυνατότητα προετοιμασίας για πιστοποιήσεις όχι μόνο για τις ξένες γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά) αλλά και για τον εμπλουτισμό του μαθητικού βιογραφικού.
Ο παγκοσμίως αναγνωρισμένος βρετανικός οργανισμός Assessment & Qualifications Alliance (AQA) και ειδικότερα, το πρόγραμμα Foundation Project Qualifications που προτείνει, παρέχει πιστοποίηση των ερευνητικών εργασιών (projects) σε 3 Επίπεδα. Με την καθοδήγηση εκπαιδευτικού, οι μαθητές μας αναπτύσσουν δεξιότητες απαραίτητες για τη μελλοντική, επαγγελματική ή/και ακαδημαϊκή τους εξέλιξη, και εμπλουτίζουν το βιογραφικό τους με πιστοποίηση από έναν διεθνώς αναγνωρισμένο φορέα.
Οι μαθητές μπορούν να λάβουν την πιστοποίηση Student Leadership Accreditation – SLA (Πιστοποίηση Πολύπλευρης Ηγετικής Ικανότητας) για τη θετική επίδραση των δράσεών τους σε επίπεδο τάξης, σχολικής μονάδας αλλά και ευρύτερης κοινότητας.
Ο αναγνωρισμένος βρετανικός φορέας πιστοποιεί μουσικές σπουδές σε οποιοδήποτε μουσικό όργανο. Η πιστοποίηση αυτή μπορεί να συμπεριληφθεί στις αιτήσεις των μαθητών προς τα ξένα πανεπιστήμια.
Στην Α’ Λυκείου, οι μαθητές μας συνειδητοποιούν τη σημασία του «προσωπικού σχεδιασμού», αποκτούν βαθύτερη συνείδηση των δεξιοτήτων τους και των στρατηγικών στη λήψη αποφάσεων, καθώς και κριτική στάση απέναντι στη σύνθετη και αντιφατική πληροφόρηση που δέχονται. Διενεργούνται έγκυρα ψυχομετρικά τεστ, παρέχεται ατομική συμβουλευτική, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των τεστ και δίνονται πληροφορίες για εκπαιδευτικούς τομείς και επαγγελματικές επιλογές.
Χάρη στην ανάπτυξη εξειδικευμένων προσεγγίσεων, οι μαθητές μας λαμβάνουν πλήρες πληροφοριακό υλικό και καθοδήγηση, έτσι ώστε οι προσωπικοί τους στόχοι να συγκεκριμενοποιηθούν. Για το σκοπό αυτό, εφαρμόζονται κατάλληλες ασκήσεις, διενεργείται συμβουλευτική υποστήριξη και ενημερώνονται πολύπλευρα γονείς και μαθητές.
Το Τμήμα ΣΤΕΠ επιδιώκει τη σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας. Παράλληλα, αναφέρεται και υποστηρίζει συγκεκριμένους ποικίλους ρόλους που οι μαθητές, ως ενήλικοι πολίτες, θα αναλάβουν στη ζωή τους. Στο πλαίσιο αυτό, λειτουργεί ο θεσμός των Internships, που δίνει την ευκαιρία σε όσους μαθητές το επιθυμούν να εργαστούν το καλοκαίρι στο αντικείμενο της επιλογής τους.
Την Ημέρα Επαγγελματικής Ενημέρωσης, προσκαλούνται σημαντικοί και διακεκριμένοι επαγγελματίες από πολλούς χώρους, με σκοπό τη διαμόρφωση μιας πιο ολοκληρωμένης εικόνας των υποψήφιων επαγγελμάτων των παιδιών.
Ο Μέντορας στηρίζει, «καθοδηγεί», χτίζει σχέση εμπιστοσύνης με τον μαθητή, συνεργάζεται στενά μαζί του για να τον βοηθήσει να ανακαλύψει και να αναδείξει τις ικανότητές του, δεν επιλύει προβλήματα, αλλά ως καλός ακροατής, ενθαρρύνει και κινητοποιεί τη σκέψη του παιδιού.
Ο θεσμός του Καθηγητή Σύμβουλου λειτουργεί σε κάθε τμήμα με σκοπό την καθοδήγηση, τη λήψη αποφάσεων και πρωτοβουλιών από τους μαθητές για συλλογικές δράσεις, την επίλυση προβλημάτων μέσα στην τάξη, τη σχέση των μαθητών μεταξύ τους κλπ.
Η Ψυχολόγος συμμετέχει, μεταξύ άλλων, στο πρόγραμμα Μεθοδολογίας Μελέτης με ειδικές συνεδρίες στις τάξεις σχετικά με τη διαχείριση του άγχους των Πανελλαδικών Εξετάσεων και συζητά με τα παιδιά γύρω από θέματα της ηλικίας τους και των ειδικών τους αναγκών, όπως αυτές προκύπτουν από το περιβάλλον τους, σχολικό και μη.
Μέσα από το πρόγραμμα του μαθήματος Φυσικής Αγωγής, ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να τελειοποιήσει τις κινητικές δεξιότητές του, να συμμετέχει αποτελεσματικά σε φυσικές δραστηριότητες που ταιριάζουν στα ενδιαφέροντά του και να αποκτήσει γνώσεις και εμπειρίες, ώστε να παραμείνει δια βίου δραστήριος. Οι σκοποί του μαθήματος επιτυγχάνονται μέσω της συμμετοχής σε αθλήματα ομαδικά (μπάσκετ, βόλεϊ, χάντμπολ, ποδόσφαιρο) και ατομικά (στίβος, ενόργανη και ρυθμική γυμναστική, παραδοσιακό και μοντέρνο χορό) καθώς και με τη γνωριμία μη διαδεδομένων αθλημάτων. Το μάθημα πραγματοποιείται σε σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις (κλειστό γήπεδο, γυμναστήριο, αίθουσες aerobic κλπ.) και υποστηρίζεται από αθλητικό και τεχνολογικό υλικό.
Το Σχολείο μας πρωταγωνιστεί τόσο με τις σχολικές ομάδες όσο και με τον ΑΣΕΔ (Αθλητικό Σύλλογο Εκπαιδευτηρίων Δούκα) στα αθλητικά δρώμενα της χώρας μας. Οι σχολικές ομάδες συμμετέχουν σε πανελλήνιες και διεθνείς διοργανώσεις, χαρίζοντας στους μαθητές-αθλητές θετικές εμπειρίες και επιτυχίες που τους οδηγούν στην πριμοδότηση για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.
Οι δράσεις του προγράμματος «Εν Σώματι», με τον συντονισμό του Τμήματος Φυσικής Αγωγής, εστιάζουν σε θέματα ευεξίας, υγείας και σωστής διατροφής ενώ παράλληλα, διαμορφώνουν μια κουλτούρα δραστήριου τρόπου ζωής, προωθώντας τη φυσική δραστηριότητα, την άσκηση και τον αθλητισμό εντός και εκτός σχολείου.
Επιδιώκουμε την εξοικείωση των μαθητών μας με το λογοτεχνικό βιβλίο με σκοπό τη γλωσσική επάρκεια, την αυτογνωσία και την ανθρωπογνωσία. Προάγουμε τις καλές τέχνες, το θέατρο, τα εικαστικά με σκοπό τη δράση και εμπλοκή όλων των μαθητών μας, όχι μόνον όσων έχουν ταλέντο. Κατά τις μορφωτικές επισκέψεις μας, συνδυάζουμε τα γνωστικά αντικείμενα με τα οποία ασχολούμαστε κάθε φορά με τον χώρο που επισκεπτόμαστε, υλοποιώντας διαθεματικές δράσεις. Στις πολυήμερες εκδρομές μας επιλέγουμε τον τόπο για την ιστορικότητά του, τα μουσεία του, το οικολογικό του ενδιαφέρον.
Οι Ομάδες, λειτουργούν μετά το τέλος του βασικού μας προγράμματος. Ενδεικτικά, αναφέρουμε:
• Doukas Math Club: Μαθηματικά για παιδιά με ταλέντο που προετοιμάζονται για τους διαγωνισμούς Κανγκουρό, της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και του American Mathematics Competitions.
• Doukas Model United Nations Team: Προετοιμασία για συμμετοχή στη διοργάνωση Model United Nations που αποτελεί προσομοίωση των συνεδριάσεων των Ηνωμένων Εθνών με εξάσκηση στον δημόσιο διάλογο, τη διαβούλευση και την κριτική σκέψη.
• Ομάδα Προγραμματισμού: Εκμάθηση κώδικα και σύγχρονων γλωσσών προγραμματισμού και προετοιμασία για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής.
• Ομάδα Ρομποτικής: Προετοιμασία και συμμετοχή με αξιώσεις στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που διοργανώνεται από τον WRO Hellas.
• Ομάδα Εικονικής Επιχειρηματικότητας Νέων: Προετοιμασία και συμμετοχή στον Διαγωνισμό «Καλύτερη Μαθητική Εικονική Επιχείρηση» του «Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece». Το 2018, η Ομάδα μας προκρίθηκε στις 10 καλύτερες του Διαγωνισμού σε πανελλήνιο επίπεδο.
• Ομάδα Ρητορικής: Ανάπτυξη δεξιοτήτων δημόσιου διαλόγου και επιχειρηματολογίας με διδασκαλία τεχνικών και συμμετοχή σε πανελλήνιους διαγωνισμούς με πολλές διακρίσεις
και νίκες.
Μετά το τέλος του βασικού μας προγράμματος και μέχρι τις 4 μ.μ. πραγματοποιούνται Απογευματινά Προγράμματα που περιλαμβάνουν Αθλητισμό, Μουσική, Μουσική Τεχνολογία και Παραγωγή, Pop-rock singing choir, κλπ.