Το Νηπιαγωγείο και το Προνήπιο στα Εκπαιδευτήρια Δούκα «μιλάει» δύο γλώσσες (Ελληνικά & Αγγλικά) με διαρκή παρουσία δύο εκπαιδευτικών (ελληνόφωνου και αγγλόφωνου) καθημερινά στην τάξη. Στόχος είναι η ανάπτυξη του γνωστικού δυναμικού του παιδιού σε ένα δίγλωσσο περιβάλλον, όπου θα εξοικειωθεί με τις δύο γλώσσες και τους δύο πολιτισμούς, ενδυναμώνοντας την ερευνητική του διάθεση και την κριτική του σκέψη.
Εκτός από τη δίγλωσση καθημερινή λειτουργία της τάξης, τα Αγγλικά διδάσκονται και ως ξεχωριστό μάθημα. Τα παιδιά καλλιεργούν τις γλωσσικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες, εξοικειώνονται με τον αγγλικό γλωσσικό κώδικα και ενισχύουν ικανότητες κατανόησης και αντίληψης.
Το Νηπιαγωγείο και το Προνήπιό μας είναι τα μόνα που διαθέτουν την πιστοποίηση του Global Schools Program στη χώρα μας. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, προσεγγίζονται συστηματικά και βιωματικά οι 17 στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, προετοιμάζοντας τους πολίτες ενός καλύτερου κόσμου.
Το Global Schools Program είναι πρωτοβουλία του Sustainable Development Solutions Network των Ηνωμένων Εθνών που υποστηρίζει το Παγκόσμιο Πρόγραμμα Δράσης της UNESCO για την Εκπαίδευση στη Βιώσιμη Ανάπτυξη (ESD). Το όραμα του προγράμματος είναι να δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου κάθε μαθητής εφοδιάζεται με γνώσεις, αξίες και δεξιότητες απαραίτητες για να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις μεγαλύτερες προκλήσεις αυτού του αιώνα και να διαμορφώσει έναν βιώσιμο κόσμο για όλους.
Το πρόγραμμα αυτό εφαρμόζεται στα Εκπαιδευτήρια Δούκα με τη συνεργατική προσέγγιση ανάμεσα στους Νηπιαγωγούς και τους άλλους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, ώστε να καλύπτονται διαθεματικά και διεπιστημονικά όλοι οι εκπαιδευτικοί στόχοι και οι δράσεις ανά στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Βασικός εκπαιδευτικός μας άξονας είναι η Ολιστική Παιδαγωγική Προσέγγιση, που αποτελεί καινοτομία στην Εκπαίδευση. Αντιμετωπίζει τον μαθητή ως σύνολο ετερογενών χαρακτηριστικών και τον κατευθύνει να επιτύχει τους στόχους που ο ίδιος θέτει, βελτιώνοντας τις αδυναμίες του. Στοχεύει στην πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας καθώς θεωρεί ότι η μάθηση πηγάζει από την εμπειρία, τα συναισθήματα, την ηθική και κοινωνική εκπαίδευση.
Σύμφωνα με την Ολιστική Παιδαγωγική Προσέγγιση, το Προνήπιο και το Νηπιαγωγείο μας προσεγγίζει 4 θεματικά πεδία:
• Παιδί και επικοινωνία (Γλώσσα, ΤΠΕ)
• Παιδί, εαυτός και κοινωνία (SEL, Κοινωνικές Επιστήμες)
• Παιδί και θετικές επιστήμες (STEM)
• Παιδί, σώμα, δημιουργία και έκφραση (Arts, Ευεξία και Υγεία, Φυσική Αγωγή, Digital Skills-Coding & Robotics, Θεατρική Αγωγή, Μουσική)
Στο μάθημα Computational Thinking για την προσχολική ηλικία, που έχει σχεδιαστεί από τους Εκπαιδευτικούς Πληροφορικής του Σχολείου μας, τα παιδιά δημιουργούν τα δικά τους προγράμματα χωρίς να χρησιμοποιούν οθόνες ή άλλες συσκευές. Με παιχνίδια στον ανοιχτό χώρο, εφαρμόζονται καινοτόμες διδακτικές πρακτικές επίλυσης προβλημάτων. Η ρομποτική, οι έννοιες της υπολογιστικής σκέψης και λογικής (“Computational Thinking”), και βέβαια η βιωματική μάθηση μέσα από το παιχνίδι (“Learning Through Play”) ενισχύουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η δημιουργικότητα, η ομαδοσυνεργατικότητα, η αναλυτική, συνθετική και κριτική σκέψη, η καινοτομία, οι δεξιότητες επικοινωνίας κλπ.
Η κοινωνικοποίηση, η δημιουργία και η έκφραση του παιδιού ενισχύεται μέσα από το παιχνίδι, σε συνάρτηση με την εξερεύνηση, τον πειραματισμό και την αλληλεπίδραση που προσφέρει.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, καλλιεργούμε την προφορική επικοινωνία, την ανάγνωση, τη γραπτή έκφραση στη Γλώσσα ενώ στα Μαθηματικά, βοηθάμε τα παιδιά να εφαρμόζουν τη δοκιμή και τον έλεγχο βιωματικά, «μεταφράζοντας» τα βιώματά τους σε μαθηματικές έννοιες.