
“iRead”: ένα μεγαλεπήβολο ερευνητικό έργο για τις αναγνωστικές ικανότητες των παιδιών
Ξεκίνησαν οι εργασίες του νέου μας έργου “iRead: Infrastructure and integrated tools for personalized learning of reading skills“, το οποίο επιδοτείται από το μεγαλύτερο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Έρευνας και Καινοτομίας, Horizon 2020, και είναι από τα πλέον σημαντικά ερευνητικά προγράμματα στα οποία έχει συμμετάσχει το Σχολείο μας. Βασικός σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη και η εξατομικευμένη παρακολούθηση των αναγνωστικών ικανοτήτων των παιδιών σε διαφοροποιημένα γλωσσικά περιβάλλοντα, βασισμένα σε τεχνολογίες λογισμικού, μέσω προσωποποιημένου περιεχομένου και αναλυτικής μάθησης (learning analytics). Η πιλοτική εφαρμογή θα διενεργηθεί σε 200 σχολεία 6 ευρωπαϊκών χωρών σε 4 γλώσσες (αγγλικά, ελληνικά, γερμανικά, ισπανικά), με 1000+ ταμπλέτες χαμηλού κόστους, την υποστήριξη 250 εκπαιδευτικών σε 5.000 παιδιά, από τα οποία 10% με διεγνωσμένη δυσλεξία (σε τάξεις αλλά και στο διαδίκτυο). Η εναρκτήρια συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του University College London(Λονδίνο, 25-27/01/2017) και η δεύτερη συνάντηση φιλοξενήθηκε πρόσφατα από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, (Βαρκελώνη, 06-07/06/2017) και συμμετείχαν οι Ολ. Κορτσάρη, Γ. Κωτσάνης, και Π. Παπουτσής. Το προηγούμενο διάστημα, τα Εκπαιδευτήρια Δούκα πραγματοποίησαν συνεντεύξεις σε εκπαιδευτικούς δημόσιων, κυρίως, σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες ελληνικές πόλεις, με στόχο την διερεύνηση του τρόπου καλλιέργειας των αναγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών.