
Μία Στάση… Ζωής στη Σχολική Χρονιά 2022-2023
Με βιωματικές στοχευμένες δράσεις προσαρμοσμένες σε κάθε ηλικία, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ καλλιεργεί στα παιδιά, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο και το ΙΒ, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες για να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα με ενσυναίσθηση και χαρακτηριστικά υπεύθυνου πολίτη.
Στόχος του Προγράμματος είναι να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά σε έξι βασικά θέματα:
- Οικολογία και Περιβάλλον
- Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
- Ανθρώπινα Δικαιώματα
- Εθελοντισμός και Κοινωνική Προσφορά
- Πολιτισμός
- Κοινωνική και Συναισθηματική Ανάπτυξη
Σε αυτό το πλαίσιο, μπορείτε να βρείτε, στη συνέχεια, τις σημαντικότερες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν, ανά άξονα, κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023, στο Σχολείο μας:
🌳 ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Green Days by Open Farm| Εκπαιδευτικό Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα
Πραγματοποιήθηκαν θεματικά εργαστήρια στον κήπο του σχολείου μας. Οι μαθητές δημιούργησαν τον δικό μας βιολογικό λαχανόκηπο, παρατηρώντας το περιβάλλον και τον μικρόκοσμο του κήπου. Όταν τα λαχανικά μας ήταν έτοιμα, τα συλλέξαμε κι αφού τα περιποιηθήκαμε, έπειτα τα γευτήκαμε.
Ξενάγηση στο Κέντρο Διάσωσης και Υιοθέτηση Τραυματισμένης Χελώνας
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας της Χελώνας, πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Κέντρο Προστασίας θαλάσσιας χελώνας, “Αρχέλων”. Εκεί, είχαμε την χαρά να υιοθετήσουμε μια τραυματισμένη χελώνα, που με την δικά μας βοήθεια γρήγορα θα επιστρέψει στο φυσικό της περιβάλλον.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Μαθητές της Γ’ & Δ’ Τάξης του Δημοτικού, συμμετείχαν στη δεντροφύτευση με θετική διάθεση και ενσυναίσθηση, σε συνεργασία με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βούλας και την περιβαλλοντική οργάνωση We4All, για να τιμήσουν τη Διεθνή Ημέρα Αναπηρίας. Μια ακόμα περιβαλλοντική δράση για το δημοτικό σχολείο!
- Green D·ays by Open Farm
- Δεντροφύτευση σε συνεργασία με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βούλας και την περιβαλλοντική οργάνωση We4ALL
- Green D·ays by Open Farm
- Δεντροφύτευση σε συνεργασία με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βούλας και την περιβαλλοντική οργάνωση We4ALL
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Μικροί Επιθεωρητές Ενέργειας
Ομάδα μαθητών του Γυμνασίου μας συμμετέχουν στη δράση «Μικροί Επιθεωρητές Ενέργειας» και μετρούν την ενεργειακή κατανάλωση του Σχολείου. Συγκεκριμένα, οι μαθητές επιθεωρούν το σχολικό κτίριο και προτείνουν τρόπους αειφορικής λειτουργίας του. Συνομιλούν με τον Υπεύθυνο Επιχειρησιακής λειτουργίας, προβαίνουν σε συγκεκριμένες προτάσεις και το Σχολείο δεσμεύεται να υλοποιήσει κάποιες από αυτές. Επιπλέον, οι μαθητές μας επισκέπτονται τον Υπουργό ενέργειας, συνομιλούν μαζί του και καταθέτουν τις σκέψεις τους.
Αποστολή…Φάρμακα
Οι μαθητές του Γυμνασίου διοργανώνουν φιλανθρωπικές δράσεις για να βοηθήσουν τους συνανθρώπους τους αλλά και να δώσουν «ένα χέρι» βοήθειας και στο περιβάλλον αφού συγκεντρώνουν φάρμακα που δεν χρησιμοποιούν και τα δωρίζουν στα κοινωνικά ιατρεία. Φτιάχνουν σχετικό ppt για να ευαισθητοποιήσουν την εκπαιδευτική κοινότητα.
ΛΥΚΕΙΟ
Μελέτη Μικροκλίματος – Εξοικονόμηση Ενέργειας
Οι μαθητές αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα της μελέτης του μικροκλίματος με σκοπό την εξοικονόμησης ενέργειας. Δημιουργούν εφαρμογή στον Η/Υ-mindcraft, που μοιράζονται με τους συμμαθητές τους μέσα στην τάξη, σε μια εργασία που θέτει ισχυρή υποψηφιότητα να παρουσιαστεί σε ανάλογο συνέδριο την επόμενη χρονιά!
Μια Πόλη από Ανακυκλώσιμα Υλικά
Οι μαθητές μελετώντας τη σημασία της ανακύκλωσης επιχειρούν με μακέτες να δημιουργήσουν πόλεις με ανακυκλώσιμα υλικά, εξηγώντας το ενεργειακό αποτύπωμά τους.
ΙΒ
Καθαρισμός Παραλίας με την Medasset
Σε συνεργασία με τη Medasset, οι μαθητές του Τμήματος ενημερώθηκαν για περιβαλλοντολογικά προβλήματα σε θαλάσσιους χώρους, όπως η ρύπανση, και για λύσεις που καταπολεμούν το πρόβλημα όπως η ανακύκλωση, ο καθαρισμός περιοχών και γενικότερα η περιβαλλοντολογική συνείδηση. Ενημερώθηκαν επίσης για το προστατευόμενο δάσος της παραλίας του Σχοινιά και καθάρισαν την παραλία διαχωρίζοντας τα είδη απορριμμάτων με βάση τις οδηγίες της εφαρμογής “Coast Watch” της Medasset που κατέβασαν στα κινητά τους.
Eat 4 Change – WWF
Το πρόγραμμα της WWF “Eat for Change” στοχεύει να αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους η διατροφή μας συνδέεται με το περιβάλλον και την μόλυνσή του. Μαθητές του Τμήματος συνεργάστηκαν με τον φορέα παρακολουθώντας επιμορφωτικά σεμινάρια που αφορούν το πρόγραμμα και σχεδίασαν μία παρουσίαση, με σκοπό να ενημερώσουν συμμαθητές τους για τις δράσεις της οργάνωσης και για τη σχέση της κατανάλωσης φαγητού με το περιβάλλον.
- Eat 4 Change: Συνεργασία του Τμήματος ΙΒ με τη WWF
- Μικροί Επιθεωρητές Ενέργειας
- Μελέτη Μικροκλίματος – Εξοικονόμηση Ενέργειας
💻🔒ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Επαυξημένο βιωματικό παιχνίδι & Θεατρική Αγωγή για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Οι μαθητές/τριες μέσω του προγραμματισμού (Computational Thinking) και της ρομποτικής, μαθαίνουν με παιγνιώδη τρόπο (Learning Through Play), βασικούς κανόνες ασφάλειας του Διαδικτύου. Πάνω σε έναν κατάλληλα διαμορφωμένο “διαδικτυακό χάρτη – Internet Safety Game” τα παιδιά επιλέγουν τις σωστές εντολές και καθοδηγούν το ρομπότ, αποφεύγοντας τους “κινδύνους του Διαδικτύου”. Ταυτόχρονα η ομάδα Θεατρικού Παιχνιδιού του After School συμμετείχε στο διαγωνισμό του Fake News SaferInternet4Kids με το Video “Μια φορά και ένα… ψέμα, Τα παραμύθια του Διαδικτύου” όπου τα παιδιά, ως πρωταγωνιστές, σχολιάζουν χιουμοριστικά τους κινδύνους του διαδικτύου.
SID 2023 Εκπαιδευτήρια Δούκα – Νηπιαγωγείο.mp4 (sharepoint.com)
SID 2023 – Συμμετοχές Εκπαιδευτήρια Δούκα.pdf
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Ενημέρωση peer to peer από μαθητές σε μαθητές της Γ’ & Δ’ Δημοτικού
Στο σχολείo μας εφαρμόζουμε δομημένα την μεθoδολογία peer to peer της αλληλοδιδακτικής και ομότιμης μάθησης. Μεγαλύτεροι μαθητές του σχολείου μας εκπαιδεύονται και προετοιμάζουν κατάλληλο υλικό με σκοπό την ενημέρωση & ευαισθητοποίηση μικρότερων μαθητών του σχολείου μας σχετικά με την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Με αφορμή την «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου» μαθητές/τριες της Δ’ τάξης του Δημοτικού δημιουργούν ενημερωτικές αφίσες με θέμα τα Fake News, προετοιμάζονται κατάλληλα και αναλαμβάνουν να επικοινωνήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν ενημερώνοντας μαθητές/τριες των Γ’ και Δ’ τάξεων του Δημοτικού.
Πολυάριθμα τα οφέλη της συμμετοχής των μαθητών μας σε αυτή τη δράση: Γνώσεις, Ψηφιακές Δεξιότητες, Κριτική Σκέψη, Συνεργατικότητα, Επικοινωνία, Δημιουργικότητα όπως επίσης και η διάθεση ανάληψης της σπουδαίας ευθύνης ως ψηφιακοί πολίτες (Digital Citizens) όχι μόνο να ενημερώσουν αλλά και να πείσουν τους μικρότερους μαθητές/τριες για την σπουδαιότητα της Ασφάλειας στο Διαδίκτυο.
Doukas-Public – SID 2023 Εκπαιδευτήρια Δούκα – Δημοτικό.pdf – All Documents (sharepoint.com)
Συμμετοχή στη Σχολική Δράση «Μίλα Τώρα» του Χαμόγελου του Παιδιού
Oι μαθητές/τριες των Ε’ και Στ’ τάξεων του Δημοτικού συμμετείχαν στη Σχολική Δράση Μίλα Τώρα της Εκστρατείας Ευαισθητοποίησης του οργανισμού το «Χαμόγελο του Παιδιού» με θέμα την Ενδοσχολική Βία και τον Εκφοβισμό. Συνεργάστηκαν και δημιούργησαν πρωτότυπες ψηφιακές αφίσες που είχαν ως βασικά θέματα το Netiquette και το CyberBullying. Οι μαθητές μας ως Ψηφιακοί Πολίτες (Digital Citizens) μαθαίνουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό σε διαφορετικά ψηφιακά περιβάλλοντα και να προασπίζουν όχι μόνο τα δικά τους δικαιώματα, αλλά και των συνομιλητών τους (Βlock & Report).
Bullying | Μίλα Τώρα – Το Χαμόγελο του Παιδιού (milatora.gr)
Ομάδα Cybersecurity των Εκπαιδευτηρίων Δούκα
Η ομάδα Cybersecurity συμμετείχε στον 1ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Κυβερνοασφάλειας που διοργάνωσε το τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς, σε συνεργασία με το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ασφάλεια Ψηφιακών Συστημάτων» και το Εργαστήριο Ασφάλειας Συστημάτων (SSL) με την υποστήριξη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης το Μάρτιο του 2023 τερματίζοντας μέσα στην καλύτερη δεκάδα στο σύνολο των διαγωνιζομένων. Επιπλέον, ένας από τους μαθητές μας ο Μαργαρίτης Άγγελος από το ΙΒ πέτυχε την πρόκρισή του στην τελική φάση επιλογής των ατόμων που θα ενσωματωθούν στην εθνική ομάδα κυβερνοασφάλειας για το 2023. Παράλληλα, οι μαθητές της ομάδας μοιράστηκαν την εμπειρία τους από την εκπαίδευση και τη συμμετοχή στο διαγωνισμό με παρουσιάσεις που έκαναν στο μάθημα πληροφορικής σε όλα τα τμήματα της Α’ και Β’ Λυκείου.
Διαγωνισμός Ηθικό Hacking – ECSC – Greek Cyber Security Team
ΙΒ
ICTeammates initiative – ICTeammate advisory project
Όλοι συμφωνούν ότι οι ψηφιακές δεξιότητες και η Πληροφορική είναι απαραίτητα εφόδια για τους νέους του 21ου αιώνα. Συχνά όμως οι μαθητές «φοβούνται» ότι είναι δύσκολο να αποκτήσουν αυτές τις δεξιότητες και τις αντίστοιχες Πιστοποιήσεις. Οι μαθητές του ΙΒ Φίλιππος Ακύλας Καλούδης, Άγγελος μαργαρίτης, Μαργαρίτα Καβούκα και Ιωάννης Λαζόπουλος ανέπτυξαν μια λύση βασισμένη στη μεθοδολογία του peer to peer για να ισχύσουν και να κινητοποιήσουν τους μαθητές και φίλους τους να «ξεκλειδώσουν» τις ικανότητές του και να προχωρήσουν δυναμικά για την ανάπτυξη των ICT skills.
ΔΙΑΒΑΘΜΙΑΚΑ
Διαβαθμιακή Ενημερωτική Εκδήλωση – με θέμα “Cyber Security και Ethical Hacking”
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Στάση Ζωής και ειδικότερα του άξονα “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο”, φιλοξενήσαμε, φέτος, στο Σχολείο μας, την κ. Σ. Τσιτσούλα, Υπεύθυνη Επικοινωνίας του European Cyber Security Challenge Hellenic Team (by ENISA), και τον κ. Χ. Ξενάκη, Αρχηγό της Ελληνικής Ομάδας Κυβερνοασφάλειας και Καθηγητή στο τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς.
H κ. Στέλλα Τσιτσούλα και o κ. Χρήστος Ξενάκης ενημέρωσαν τους μαθητές (Γ Γυμνασίου, Α Λυκείου και ΙΒ1) για τη θετική, ωφέλιμη και δημιουργική πλευρά του ψηφιακού κόσμου, την ηθική και υπεύθυνη χρήση του Διαδικτύου, το Ηθικό Hacking, αλλά και για θέματα ψηφιακής ασφάλειας, για επαγγελματικές προοπτικές και, τέλος, για το European Cyber Security Challenge που αποτελεί μία πρωτοβουλία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Κυβερνοασφάλειας ENISA (European Union Agency for Cybersecurity), ενώ υποστηρίζεται ενεργά από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Διάκριση & Συμμετοχές στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Διαγωνισμούς του SaferInternet4Kids – Παραπληροφόρηση «Αλήθεια ή ψέμα; Πιστεύεις ό,τι βλέπεις στο Διαδίκτυο;» & Πιάσε τη σημαία
Με 23 εργασίες & 72 μαθητές/τριες από όλες τις Βαθμίδες, το Σχολείο μας συμμετείχε στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό SaferInternet4Kids, SID 2023: Παραπληροφόρηση «Αλήθεια ή ψέμα; Πιστεύεις ό,τι βλέπεις στο Διαδίκτυο;», με το Λύκειο & το Τμήμα International Baccalaureate και τους μαθητές: Φίλιππο-Ακύλα Καλούδη, Κοσμά Μακρίδη, Μπηλίνα Κολώτου, Άγγελος Μαργαρίτη, Ρήγα Ζολώτα, Γεώργιο Κολιό, να κατακτούν την 1η Θέση Fake News Infographic SID 2023 στην κατηγορία τους. Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ειρήνη Σπόζιτου, Γιούλη Τζαφέρου.
Mαθητές και μαθήτριες όλων των βαθμίδων μας, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το IB, δούλεψαν με υπευθυνότητα και συνεργάστηκαν άψογα με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τους, δημιουργώντας posters, τραγούδια, ερευνητικές εργασίες, διαδραστικές παρουσιάσεις, quiz, infographics, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα πιο ενεργητικό ρόλο. Να επικοινωνήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν και να ενημερώσουν τους μαθητές μικρότερων τάξεων και βαθμίδων.
Προτεινόμενες εργασίες
Γυμνάσιο: Fake News Τρισδιάστατη Αφίσα (Κωδικός: 86705)
Γυμνάσιο: Τραγούδι Το Ψέμα (Κωδικός: 86768)
Προτεινόμενες εργασίες – τις έχουμε προτείνει σε άλλες δράσεις παραπάνω
Δημοτικό: Ψηφιακές Αφίσες – Spot Fake News, Use Your Critical Thinking (Κωδικός: 86776)
Νηπιαγωγείο: Μια φορά και ένα… ψέμα – Τα «παραμύθια» του Διαδικτύου (Κωδικός: 86781)
Λύκειο – IΒ: Fake News Infographic (Κωδικός: 86735)
- Ενημέρωση peer to peer από μαθητές σε μαθητές της Γ’ & Δ’ Δημοτικού
- Συμμετοχή στη Σχολική Δράση «Μίλα Τώρα» του Χαμόγελου του Παιδιού
- Νηπιαγωγείο:Επαυξημένο βιωματικό παιχνίδι & Θεατρική Αγωγή για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
- ICTeammates initiative – ICTeammate advisory project
🤍🤝ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Το Δικαίωμα του Παιδιού στη Στέγη – Ζωγραφιές των παιδιών
Το Δικαίωμα του Παιδού στο Παιχνίδι -Ζωγραφιές και παιχνίδια
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού (Συνεργασία με Γυμνάσιο) – Μαθητές Γυμνασίου διαβάζουν στα παιδιά της Α’ Δημοτικού το βιβλίο «Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα»
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και των Διακρίσεων – Οι μαθητές μιλούν για την διαφορετικότητα και την αποδοχή της
Δικαίωμα στην Ειρήνη – Οι μαθητές μιλούν, διαβάζουν και καλλιτεχνούν για την Ειρήνη
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας -Ο απόφοιτος Θ. Δέδες και η ποδοσφαιρίστρια Ιωάννα Χαμαλίδιου συνομίλησαν με μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου για την θέση της γυναίκας στην κοινωνία
Γλωσσικός Σεξισμός – Ο γλωσσολόγος Κωνσταντίνος Κανάκης συνομίλησε με μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου για τον γλωσσικό σεξισμό, στο πλαίσιο της “Διεθνούς Ημέρας για την Εξάλειψη της Βίας κατά των γυναικών”
D-NEWS: Δικαίωμα του Αναγνώστη -Κείμενο με μέθοδο Braille – Οι μαθητές ανέδειξαν το δικαίωμα τυφλών να έχουν πρόσβαση στην ανάγνωση και έγραψαν κείμενο με τη μέθοδο Braiile
- Το Δικαίωμα του παιδιού στη στέγη
- Συνεργασία Μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού
- Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και των Διακρίσεων
💙🎁ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
EDUCATION WITHOUT BORDERS
ΔΗΜΟΣ Δρόπολης & Πωγωνίου/ Ελληνικά Μειoνοτικά Σχολεία της Νοτίου Αλβανίας
Οι εκπαιδευτικοί και το διοικητικό προσωπικό των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, οι μαθητικές κοινότητες όλων των βαθμίδων και οι αγαπητοί γονείς τους, αγάπη ανταποκρίθηκαν για 2η συνεχή χρονιά στο κάλεσμα της Γενικής Διεύθυνσης των Εκπαιδευτηρίων για πράξεις και δράσεις που ξεπερνούν τα σύνορα και δημιουργούν φιλικούς, κοινωνικούς, ιστορικούς και πολιτιστικούς δεσμούς μέσω του εθελοντισμού και της συνέργειας εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων με σχολεία και κοινότητες διαφορετικών χωρών. Φέτος, στο πλαίσιο του προγράμματος «Education without Borders» είχαμε τη χαρά να συν-πράξουμε D-ημιουργικά και ουσιαστικά με τα Διεθνώς Αναγνωρισμένα Ελληνικά Μειονοτικά Σχολεία της Νοτίου Αλβανίας του δήμου Δρόπολης & Πωγωνίου και να μοιραστούμε πολλές συγκινήσεις. Συγκεκριμένα υλοποιήσαμε τη φετινή σχολική χρονιά τις παρακάτω δράσεις:
- Δωρεά σχολικού λεωφορείου για τις ανάγκες μετακίνησης του μαθητικού πληθυσμού.
- Αποστολή εξοπλισμού για τις σχολικές αίθουσες.
- Αποστολή υλικού για τους μαθητές (τσάντες, κασετίνες).
- Συνεργασία καθηγητών του Γυμνασίου μας με διδάσκοντες του Ελληνικού Μεινοτικού Σχολείου Δερβιτσάνης και επιμόρφωση αυτών με θέμα: «Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών».
- Συγκέντρωση ελληνικών λογοτεχνικών βιβλίων για τη δημιουργία Σχολικής Δανειστικής Βιβλιοθήκης, αλλά και Δημοτικής Δανειστικής Βιβλιοθήκης για τους εφήβους και ενήλικες Έλληνες της κοινότητας.
ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΤO D-ΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΑΠΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΥ ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ
Συναντηθήκαμε, συνεργαστήκαμε, βιώσαμε, νιώσαμε! Πλήθος δράσεων και συνεργασιών και τη φετινή χρονιά σε συνεργασία με Ειδικά Σχολεία όλων των βαθμίδων, Κέντρα Ειδικών Ατόμων και επίσημους φορείς που υπερασπίζονται τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στην ισότομη συμμετοχή στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Δράσεις και συν-πράξεις που καλλιεργούν την κουλτούρα της συμπερίληψης και καταπολεμούν τα στερεότυπα, τις διακρίσεις και τον ρατσισμό. Πράξεις που θέτουν γερά θεμέλια για μια κοινωνίας ειρήνης και δικαιοσύνης.
Μαθητές/τριες του Λυκείου ενεπλάκησαν σε βιωματικές δράσεις με τους μαθητές του Ειδικού Γυμνασίου-Λυκείου Ιλίου, καθώς και τους σπουδαστές του Κέντρου Ειδικών Ατόμων «ΧΑΡΑ». Οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου μας εργάστηκαν σε ομάδες συμπερίληψης με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Κορωπίου για τις ανάγκες του bazaar του σχολείου τους. Οι μαθητές των Α’, Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεων του Δημοτικού μας έζησαν μοναδικές στιγμές φυτεύοντας, παίζοντας και δημιουργώντας σε μεικτές ομάδες με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Βούλας-ΠΙΚΠΑ και του 1ο Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αθηνών. Και τα νηπιάκια μας… υποδέχτηκαν στον υπέροχο κήπο του σχολείου μας τα Γενναία Παιδιά ΕΛΕΠΑΠ για να αθληθούν και να ζωγραφίσουν μαζί!
Επιστέγασμα της καταπληκτικής αυτής πορείας αποτέλεσε η συνδιοργάνωση με τα Special Olympics Hellas για 11η συνεχή χρονιά του Προγράμματος Εξάσκησης Κινητικών Δεξιοτήτων (ΜΑΤΡ – Motor Activities Training Program ) για αθλητές με νοητική αναπηρία στο ΟΑΚΑ! Όλα τα παιδιά, με ή δίχως αναπηρία, αθλήθηκαν και έπαιξαν ΜΑΖΙ δείχνοντάς μας πως η εν-συναίσθηση, η αποδοχή , η συμπερίληψη είναι οι επιλογές μας , για να καταφέρουμε να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο. Οι μοναδικοί αθλητές των Special Olympics Hellas και οι επίσημοι, που με την παρουσία τους μάς τίμησαν, έλαβαν ως δώρο την αφίσα της φετινής διοργάνωσης για τη δημιουργία της οποίας Συν-Έπραξαν εικαστικά τα Γενναία Παιδιά της Ειδικής Προσχολικής Αγωγής της ΕΛΕΠΑΠ και οι μαθητές του Προνηπίου , τμήμα ΠΝ3, των Εκπαιδευτηρίων μας. Είμαστε περήφανοι που είμαστε Unified School των Special Olympics Hellas! Είμαστε υπερήφανοι για τους μαθητές μας!
Ευχαριστούμε θερμά την Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου και τον Περιφεριάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη, που μας τίμησαν με την παρουσία τους! Ευχαριστούμε θερμά την ομάδα εθελοντών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού «Σαμαρείτες» για τη φροντίδα τους!
ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΝΟΣΟΥΝΤΕΣ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ
- Οι μαθητές Γυμνασίου στο Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων «Ελπίδα»: Μια ξεχωριστή δράση των μαθητών του Γυμνασίου μας και μία επίσκεψή τους στο «Ελπίδα» αφιερωμένη στην ελπίδα, την ίαση, τη ζωή! Οι μαθητές μας έφτιαξαν και δώρισαν στα εβδομήντα τρία παιδιά που νοσηλεύονται στο Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων t-shirts με αισιόδοξα μηνύματα, αλλά και ευχετήριες κάρτες με χειρόγραφες ευχές τους. Τη δράση συντόνισε το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο του Γυμνασίου μας αξιοποιώντας για τον ευγενή σκοπό μέρος των εσόδων από τον ετήσιο χορό τους.
- Οι μαθητές του Δημοτικού στο Επισκεπτήριο Αγάπης του φορέα «WinCancer»: Οι μαθητές της Γ’ και Στ’ τάξης ζωγράφισαν με το φωτεινό χρώμα της αισιοδοξίας ευχετήριες κάρτες για συμπολίτες μας νοσούντες από καρκίνο. Τα μηνύματα αγάπης και ελπίδας των μαθητών μας έφτασαν στους συνανθρώπους μας μέσω του Επισκεπτηρίου Αγάπης του φορέα «WinCancer» .
- Όλοι εμείς στο GREECE RACE FOR THE CURE : Δίπλα στον Σύλλογο «Άλμα Ζωής» και τις γυναίκες με καρκίνο του μαστού, όπως κάθε χρόνο. Γονείς, μαθητές κάθε ηλικίας του σχολείου μας και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν στις συμβολικές διαδρομές της διοργάνωσης με αφετηρία το Ζάππειο και με στόχο την ενίσχυση των γυναικών με καρκίνο του μαστού. Φέτος, είχαμε τη χαρά και την τιμή να βραβευτούμε από τον φορέα «Άλμα Ζωής» ως η πολυπληθέστερη σχολική ομάδα της διοργάνωσης.
- ΔΗΜΟΣ Δρόπολης & Πωγωνίου/ Ελληνικά Μειoνοτικά Σχολεία της Νοτίου Αλβανίας
- Συμμετοχή στο Race for the Cure 2023
- Κοινή Δράση του Νηπιαγωγείου με τα Γενναία Παιδιά της ΕΛΕΠΑΠ
- Special Olympics ΜΑΤΡ – Motor Activities Training Program
ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ Η ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ
- Εβδομάδες Προσφοράς: Mε τη βοήθεια γονέων και εκπαιδευτικών, οι μαθητικές κοινότητες όλων των βαθμίδων του σχολείου μας κατάφεραν και φέτος να συνδράμουν και να ενισχύσουν με αγαθά και είδη πρώτης ανάγκης την εθελοντική οργάνωση «Δρόμοι Ζωής», τη ΜΚΟ «Δεσμός», το Παιδικό Χωριό SOS Βάρης, το κέντρο βρεφών «ΜΗΤΕΡΑ», το Νηπιαγωγείο της Δομής Προσφύγων Σχιστού, αλλά και το συσσίτιο του Ιερού Ναού Αγίου Αθανασίου. Εβδομάδες αφιερωμένες στην προσφορά και την εθελοντική εργασία μικρών και μεγάλων μαθητών μας.
- Ενίσχυση προς τον δοκιμαζόμενο από τον σεισμό λαό της Τουρκίας: Απίστευτη η ποσότητα τροφίμων, κλινοσκεπασμάτων και ειδών ένδυσης, που με τη στήριξη και των οικογενειών των μαθητών μας συγκεντρώσαμε στο σχολείο μας, ώστε να ανακουφίσουμε τους συνανθρώπους στην Τουρκία έπειτα από τις καταστροφικές συνέπειες του σεισμού. Ομάδες μαθητών μας από το Νηπιαγωγείο ως το ΙΒ εργάστηκαν εθελοντικά με τη συμμετοχή και τη βοήθεια των Εκπαιδευτικών τους για τη συσκευασία των αγαθών τα οποία, έπειτα από συνεργασία με το Τουρκικό Προξενείο Αθηνών, μεταφέρθηκαν με πτήση της Turkish Airlines απευθείας στις σεισμόπληκτες περιοχές.
- Πρόγραμμα αναδοχής της Actionaid Hellas: Tο σχολείο μας στηρίζει εδώ και είκοσι ένα χρόνια το πρόγραμμα της ACTION AID Ελλάς «Ανάδοχος Παιδιού», που στόχο έχει να καλλιεργήσει στα παιδιά μας την ενσυναίσθηση και να διδάξει έμπρακτα τις αξίες του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης. Οι μαθητικές κοινότητες του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου με αγάπη φροντίζουν ώστε τα ανάδοχα παιδιά μας- όπου κι αν ζουν- να έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση, το καθαρό νερό, την υγειονομική περίθαλψη, την αξιοπρεπή διαβίωση και την ασφάλεια εφ’ όρου ζωής.
- Κέντρο Βρεφών «Η Μητέρα»: Μια σχέση ζωής συνδέει το Νηπιαγωγείο μας με το Κέντρο Βρεφών «Η Μητέρα». Σχέση ουσίας με διάρκεια στον χρόνο. Με το κλείσιμο της φετινής χρονιάς, οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΠΠΝ1 υποδέχτηκαν στο σχολείο μας δεκαπέντε μαθητές του παιδικού σταθμού του Κέντρου Βρεφών . Τα παιδιά έπαιξαν μαζί στον κήπο και έκαναν πικ νικ. Τραγούδησαν και χόρεψαν μαζί χαρούμενα και ξένοιαστα. Αντάλλαξαν δώρα, έβγαλαν αναμνηστική φωτογραφία και αποφάσισαν να συναντηθούν ξανά την επόμενη σχολική χρονιά!
Η αλληλεγγύη δεν γνωρίζει σύνορα, δεν υποκύπτει σε διακρίσεις βάσει χρώματος, θρησκείας και εθνικότητας. Ανοίγει δρόμους, γίνεται μέρος της λύσης και καταφέρνει να ξεπερνά ακόμα και σύνορα με τη δύναμη της ενσυναίσθησης και της αγάπης.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Είναι σημαντικό οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας να προστατεύονται από το κοινωνικό σύνολο,να διατηρούν κοινωνικούς δεσμούς, να διαδρούν και να συμμετέχουν ενεργά. Ακόμα και ένας προστατευτικός παράγοντας, μια έκπληξη, μια γιορτή μπορεί να τους ενισχύσει ψυχικά. Να τους βοηθήσει να νιώθουν- όπως άλλωστε τους αξίζει- πως εξακολουθούν να είναι σημαντικοί. Να εισπράττουν σεβασμό και αγάπη και αναγνώριση από τους νεότερους για τη σημαντική προσφορά τους. Να νιώθουν αποδοχή, απως πάντοτε υπάρχει προοπτική. Γιατί η αξία της ζωής ποτέ δεν εκπίπτει…
Και μας έδωσαν μεγάλη χαρά οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Δ’2 του Δημοτικού μας και του ΙΒ που με περισσή αγάπη και ενθουσιασμό ετοίμασαν χριστουγεννιάτικες γιορτές γεμάτες μουσική και δρώμενα για τους φιλοξενούμενους των Μονάδων Φροντίδας Ηλικιωμένων ««Άκτιος Παλλάς» και «Ίριδα». Τα παιδιά συζήτησαν με τους αξιολάτρευτους ηλικιωμένους, άκουσαν αναμνήσεις από τα δικά τους παιδικά Χριστούγεννα, τα αγαπημένα τους πρόσωπα και ωφελήθηκαν από τη σοφία και τις εμπειρίες τους.
ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΣ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΙΒ ΜΙΑ ΣΥΝΕΠΗ ΠΟΡΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ…
Η μαγική εκείνη στιγμή που «οι σπόροι» που φροντίσαμε με ευθύνη όλα αυτά τα χρόνια γίνονται «δέντρα καρποφόρα». Η στιγμή εκείνη που οι εκπαιδευτικοί δεχόμαστε το κάλεσμα από τους ίδιους τους μαθητές και τις μαθήτριες. Από το Νηπιαγωγείο ως το Λύκειο και το ΙΒ μία συνεπή πορεία με όραμα ένα… Να συν- αισθάνονται, να αγαπούν, να τολμούν, να αναλαμβάνουν δράση και να γίνονται μέρος της λύσης διότι τα ίδια το επιθυμούν και το επιλέγουν.
Όπως συνέβη με ομάδες μαθητών του Λυκείου μας που…
- Προετοίμασαν και πραγματοποίησαν δύο γεύματα αγάπης στο Συσσίτιο για άπορους συνανθρώπους μας, του Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Νέας Φιλαδελφείας.
- Επισκέφθηκαν το Κέντρο Ιματισμού «Ο Χιτών» στο Δήμο Νέας Ιωνίας και παρέδωσαν μία μεγάλη ποσότητα ρουχισμού που με πρωτοβουλία τους συγκέντρωσαν στο χριστουγεννιάτικο bazaar του σχολείου μας.
Όπως συνέβη με του μαθητές και τις μαθήτριες του ΙΒ των Εκπαιδευτηρίων Δούκα που…
- Επέλεξαν να παρακολουθήσουν εργαστήρια της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφέλειας «ΣΧΕΔΙΑ» και να διδαχθούν από τους ανθρώπους του πώς να δημιουργούν χρηστικά αντικείμενα από ευτελή και ανακυκλώσιμα υλικά.
- Διοργάνωσαν στο σχολείο μας δύο φιλικούς αγώνες με την ομάδα εφήβων αστέγων της ποδοσφαιρικής ομάδας «Σχεδία» και ομάδα μαθητών του ΙΒ.
- Κατάφεραν να ευαισθητοποιήσουν και τους μαθητές του Γυμνασίου, οι οποίοι παρακολούθησαν με συμβολικό εισιτήριο τους αγώνες για να ενισχύσουν το έργο της «Σχεδίας» και στη συνέχεια αποφάσισαν να προσφέρουν επιπλέον μέρος των εισόδων από τον ετήσιο χορό τους για τον ίδιο σκοπό!
- Το σύνολο των χρημάτων που συγκεντρώθηκαν από τις παραπάνω δράσεις, παραδόθηκε από τους μαθητές του ΙΒ στον υπεύθυνο της Σχεδίας για τις ανάγκες της εταιρείας.
Όπως συνέβη με τον μαθητή του ΙΒ Φίλιππο Καλούδη, που…
- Σκέφτηκε να δημιουργήσει την κοινωνική ομάδα «Happy vIBes» και τη δημιούργησε!
- Ανακάλυψε την αμερικανική οργάνωση «901 POP» [Petals of Purpose] (https://www.901pop.org/), με έδρα την πόλη του Memphis, που συγκεντρώνει λουλούδια από διάφορες εκδηλώσεις, ετοιμάζει και στέλνει ανθοδέσμες με χειρόγραφα σημειώματα/κάρτες σε νοσοκομεία, οίκους ευγηρίας και άλλους κοινωνικούς φορείς.
- Μοιράστηκε την ιδέα του με τους συμμαθητές του και εκείνοι έγιναν μέλη της ομάδας του!
- Εν συνεχεία οι «Happy vIBes» υλοποίησαν την πρώτη τους δράση και έλαβαν ευχαριστήριο μήνυμα από την οργάνωση «901 ΡΟΡ» μέσω instragram για τη συμμετοχή τους!
Πάντα υπερήφανοι για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, τους εθελοντές της καρδιάς μας!
Proud to be D!
- Προσφορά & Εθελοντισμός – Βαθμίδες
- Το Νηπιαγωγείο μας υποδέχεται το Κέντρο Βραφών Μητέρα
🎭🏛 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ – ΔΡΑΣΕΙΣ
1η δράση:
Τα παιδιά των νηπιακών τμημάτων ΝΝ2, ΝΝ5 και ΝΝ6 συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας των εκδόσεων Μεταίχμιο με τη μορφή διαγωνισμού για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προάγει τη Φιλαναγνωσία και δίνει αφορμή στον εκπαιδευτικό να εργαστεί με την ομάδα του διαθεματικά, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες. Στόχοι του Μαραθώνιου Ανάγνωσης με τίτλο «Ο μαγικός περίπατος της Άλκη Ζέης: 100 χρόνια από τη γέννηση της.», ήταν οι εξής:
• Να καλλιεργήσουν τα παιδιά μια φιλική σχέση με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση βιβλίων και να γνωρίσουν το έργο της Άλκης Ζέη, που ξεχωρίζει για την εξαιρετική λογοτεχνικότητα, την καλοδουλεμένη πλοκή και το διάσπαρτο χιούμορ.
• Να μπουν στη θέση των ηρώων, να αφουγκραστούν τα συναισθήματά τους, να ακούσουν τις εμπειρίες τους και να εκφράσουν τα δικά τους συναισθήματα και βιώματα.
• Να δημιουργούν προσωπικές σχέσεις, να αλληλεπιδρούν θετικά μεταξύ τους και να συνεργάζονται.
• Να ασκηθούν σε βιωματικές διαδραστικές προφορικές αναδιηγήσεις, αφηγήσεις παραμυθιών και ιστοριών, φανταστικών και πραγματικών.
Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί των νηπιακών τμημάτων διάβασαν και επεξεργάστηκαν στην τάξη τα βιβλία της Άλκης Ζέη: «Γατοκουβέντες», «Μια Κυριακή του Απρίλη» και «Τα παπούτσια του Αννίβα». Τα παιδιά κάθε τμήματος με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών συμπληρώσαν τα φύλλα δραστηριοτήτων που αντιστοιχούσαν στα τρία βιβλία που διάβασαν και στη συνέχεια τα συμπληρωμένα φύλλα δραστηριότητων απεστάλλησαν στις εκδόσεις Μεταίχμιο. Όλα τα παιδιά που ολοκλήρωσαν τον Μαραθώνιο έλαβαν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση του Νηπιαγωγείου ένα αναμνηστικό συμμετοχής.
2η δράση:
ΤΥΡΙΝΟΣ: Ο ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΜΥΡΝΑΚΗΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΣΕ ΦΙΛΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Ο Νικόλας Σμυρνάκης, συγγραφέας του παιδικού βιβλίου “Ο Τυρίνος” βρέθηκε στο Νηπιαγωγείο μας και μας παρουσίασε το βιβλίο του. Ο Τυρίνος είναι ένα ποντίκι που ζει όλη του τη ζωή σε έναν σκοτεινό υπόνομο. Είναι πολύ φτωχός, όπως σχεδόν όλα τα ποντίκια. Ώσπου μια νύχτα όλα αλλάζουν… Ο Τυρίνος θα ζήσει μια απίθανη περιπέτεια και θα συνειδητοποιήσει ότι έχει μια εκπληκτική σούπερ δύναμη! Μπορεί να κάνει αυτό που φοβάται.Κατάφερε ο Τυρίνος, ένα τοσοδά ποντικάκι, να σώσει ένα αλυσοδεμένο λιοντάρι, αλλά και να μεταφέρει το φως στον σκοτεινό υπόνομο, κάνοντας το φόβο του φίλο. Τα παιδιά απόλαυσαν τη διαδραστική αφήγηση του συγγραφέα με στόχο να απενοχοποιήσουν το συναίσθημα του φόβου και να τα προτρέψει να τον μεταμορφώσουν σε φίλο. Ο Τυρίνος έδειξε στα παιδιά την εκπληκτική σούπερ δύναμη το, υμια δύναμη που μπορούν να αποκτήσουν όλα τα παιδιά. Όχι, δεν πέταξε ούτε έριχνε λέιζερ με τα μάτια. Κατάλαβε ότι μπορεί να κάνει αυτό που φοβάται. Στη συνέχεια οι Εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ δημιούργησαν ένα e–book με τις ζωγραφιές των παιδιών με τίτλο « Τα παιδιά εικονογραφούν την ιστορία του Τυρίνου».
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον Τυρίνο – Εκπαιδευτήρια ΔΟΥΚΑ.pdf
- Παρουσίαση βιββλίου στο Νηπιαγωγείο
- Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου συμμετέχουν στο Μαραθώνιο Ανάγνωσης
ΔΗΜΟΤΙΚΟ – ΔΡΑΣΕΙΣ
ΔΣΤ’ – Project για την Μικρασιατική καταστροφή
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης τιμώντας τη μνήμη των Ελλήνων θυμάτων και προσφύγων της Μικρασιατικής καταστροφής, σχεδίασαν και υλοποίησαν διαθεματικό σχέδιο εργασίας με τίτλο «Αιολική γη…100 χρόνια μετά». Με μνήμες, εικόνες, ήχους, αρώματα, γεύσεις και ακούσματα του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας, συνεντεύξεις και παρουσιάσεις τα παιδιά κατάφεραν να ξεδιπλώσουν ιστορικές και πολιτιστικές πτυχές του θέματος. Η τελική παρουσίαση του project στο θέατρο του Δαΐς έγινε προς τους γονείς, αλλά και επίσημους προσκεκλημένους με μικρασιατική καταγωγή καθώς και συλλόγους.
Η βράβευση των μαθητών και μαθητριών για τη συγγραφή κειμένων και τις εικαστικές του δημιουργίες από την Εστία της Νέας Σμύρνης ήταν το επιστέγασμα της σπουδαίας αυτής προσπάθειας των μαθητών μας. Μνήμες προσφύγων, στιγμές ιστορικές, θέμα κοινωνικό που αφορά και την εποχής μας.
Πολιτιστικές εκφράσεις των μαθητών και μαθητριών των ΔΑ’ και ΔΒ΄
Το θέατρο, χώρος αγωγής και έκφρασης από την αρχαιότητα, αποτελεί ένα σπουδαίο και ταυτόχρονα παιδαγωγικό μέσο για να βιώσουν οι μαθητές συναισθήματα, να καλλιεργήσουν αξίες και εκφραστικά μέσα, αλλά και να επικοινωνήσουν δυνατά σύγχρονα, μα και διαχρονικά μηνύματα, για σημαντικά ζητήματα. Έτσι, λοιπόν οι μαθητές των Α΄και Β’ τάξεων οργάνωσαν και παρουσίασαν δύο παραστάσεις- πραγματικά μαθήματα ζωής- προς τους γονείς τους. Συγκεκριμένα:
Οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄τάξης παρουσίασαν στο θέατρο του Δαΐς την παράσταση με πρωτότυπο σενάριο «Τι συμβαίνει με τα ζώα;» με στόχο να ευαισθητοποιήσουν το κοινό απέναντι στην κακοποίηση των ζώων και την ευθύνη του ανθρώπου απέναντί τους. Η παράσταση έγινε στο πλαίσιο εργαστηρίων δεξιοτήτων «Αγαπώ τα ζώα».
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων ΔΒ’2 και ΔΒ’4 παρουσίασαν σε γονείς και συμμαθητές θεατρική παράσταση με τίτλο «Σώστε το δάσος» βασισμένη σεναριακά στο λογοτεχνικό βιβλίο «Φουρφουρής, ο κότσυφας» της Γαλάτειας Γρηγοριάδου- Σουρέλη. Μέσω της θεατρικής αγωγής τα παιδιά πέρασαν στους θεατές το σπουδαίο μήνυμα για τη διάσωση και διαφύλαξη του δασικού οικοσυστήματος, εκπροσωπώντας το σύνολο των μαθητών της Β’ τάξης, που επεξεργάστηκε τη θεματική «Το δάσος» στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΔΡΑΣΕΙΣ
Πολιτιστικοί μήνες»: Στη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-23 συνεχίστηκε ο επιτυχημένος θεσμός των Πολιτιστικών μηνών που περιλαμβάνει μηνιαία μαθητικά αφιερώματα, με αφορμή κάποια Παγκόσμια Ημέρα ή ένα σημαντικό γεγονός. Κάθε μήνα και ένα στοιχείο πολιτισμού, μια αφορμή για επαφή και γνωριμία με την ιστορία, την τέχνη, το άγνωστο! Οι μαθητές συνεργάζονται σε ομάδες και προετοιμάζουν αφιερώματα με άρθρα, αφίσες και παρουσιάσεις, τα οποία τα επικοινωνούν στο σύνολο των μαθητών του Γυμνασίου μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του σχολείου. Συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν τα παρακάτω αφιερώματα με την μορφή Microsoft Sway:
- Προσφυγικοί συνοικισμοί, αφιέρωμα που προετοιμάστηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Στέγασης (30/10) αλλά και τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή και έχει ως θέμα: “Προσφυγικοί Συνοικισμοί των Μικρασιατών στην Ελλάδα” – συνέντευξη με την απόγονο μικρασιατών προσφύγων, κ. Οικονόμου, η οποία κατοικεί στην Ελευσίνα. https://sway.office.com/Of1in2uRJskZ6gZC?ref=Link
- Πολιτιστικοί μήνες – Κινηματογράφος και διαφορετικότητα https://sway.office.com/nxLi5HLm3j7wHMOz?ref=Link
- Πολιτιστικοί μήνες – Η ιστορία του βιβλίου από τη γέννηση της τυπογραφίας μέχρι τα σύγχρονα e- Books. Δημιουργία podcast από συνέντευξη που πήραν μαθήτριες από τον εκδότη Θάνο Ψυχογιό. https://sway.office.com/WSFpVf7PcgxWNd7N?ref=Link
Μια ιδιαίτερα ευχάριστη και χαρούμενη στιγμή για το D-ικό μας Σχολείο και τους μαθητές μας, καθώς το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων μας, με το τραγούδι “Ειρήνη στη Γη” κατέκτησε το Γ’ Βραβείο στον Πανελλήνιο και Παγκύπριο Μουσικό Μαθητικό Διαγωνισμό του European School Radio «Κάντο ν’ακουστεί 2023». Ο κ. Ν. Καζαμίας και διακριθέντες μαθητές συμμετείχαν στο φεστιβάλ της Ζακύνθου για την απονομή του Γ’ βραβείου στον συγκεκριμένο διαγωνισμό του European school radio, εκπροσωπόντας το D-ικό μας σχολείο.
- Διαθεματική εργασία ΣΤ’ Δημοτικού: “Αιολική Γη… 100 χρόνια μετά”
- Πολιτιστικοί Μήνες: “Προσφυγικοί Συνοικισμοί”
ΛΥΚΕΙΟ – ΔΡΑΣΕΙΣ
- Η νέα διαβαθμιακή μας εφημερίδα, D- news απέσπασε το 2ο βραβείο– μεταξύ 250 περίπου συμμετοχών από όλη την Ελλάδα- στον Διαγωνισμό Μαθητικής Εφημερίδας του Σωματείου “Ορίζοντες” με θέμα “17 προκλήσεις…για έναν καλύτερο κόσμο”. Μάλιστα είμαστε το μοναδικό ιδιωτικό σχολείο της χώρας που βραβεύτηκε σύμφωνα με τα αποτελέσματα. Πρόκειται για ένα 24σέλιδο μαθητικό έντυπο σε μορφή pdf αφιερωμένο σε τρεις στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης της UNESCO, και πιο συγκεκριμένα στους στόχους 4 (Ποιοτική Εκπαίδευση), 13 (Δράση για το Κλίμα) και 16 (Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί θεσμοί).
Καθώς ο στόχος 4 ευαισθητοποίησε ιδιαίτερα τα παιδιά, δημιουργήθηκε ένα ξεχωριστό κείμενο- ένθετο το οποίο αποδόθηκε και τυπώθηκε σε γραφή Braille, ενώ στη σελίδα 16 του επισυναπτόμενου εντύπου θα βρείτε ένα QR code, που θα σας ανακατευθύνει σε βίντεο στο οποίο κείμενο ενός μέλους της συντακτικής επιτροπής αποδίδεται στη νοηματική γλώσσα.
- Το σχολείο συμμετείχε στην παρουσίαση Εργασίας με τίτλο «Προσφυγικά Αθλητικά Σωματεία» στο 5ο Μαθητικό Συνέδριο Ιστορίας «Η Ελλάδα στον 20ό αιώνα» που διοργανώθηκε από το Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς. Η αναφερόμενη ομαδική εργασία ασχολήθηκε με τη διερεύνηση της ταυτότητας και της δράσης των προσφυγικών αθλητικών σωματείων, τα οποία ιδρύθηκαν στη Μ. Ασία (1875) και δραστηριοποιήθηκαν στην Ελλάδα μετά τη Μικρασιατική καταστροφή (1922) και την έλευση των Προσφύγων υπό την καθοδηγηση της καθηγήτριας- φιλολόγου Α. Ραβδά.
ΙΒ – ΔΡΑΣΕΙΣ
- Γυναίκες του STEM
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα γυναικών στα Μαθηματικά, οι μαθήτριες του ΙΒ Ανθή Κουγιάλη, Τόνια Παναγοπούλου και Ελπίδα Πλακιά, με την βοήθεια της καθηγήτριας Δέσποινας Πλατή διοργάνωσαν εκδήλωση με θέμα: “Girls in STEM”. Στην εκδήλωση συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες των ΙΒ1 και ΙΒ2 που εργαζόμενοι σε ομάδες παρουσίασαν το έργο και τη συνεισφορά γυναικών στην επιστήμη από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα. Η εκδήλωση διοργανώθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου στις 17/10/2022 και συμμετείχαν διαδικτυακά η κ. Μυρτώ Πατρασκάκη Βιοχημικός από το Luxembourg Center for Systems Biomedicine και η κ. Γεωργία Παρασκάκη Φυσικός από το DESY που μίλησαν με τα παιδιά για την εμπειρία τους ως ερευνήτριες.
- Θεατρική παράσταση «Το Κουκλόσπιτο» του Ερρίκου Ίψεν σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου.
Μαθητές/τριες του ΙΒ επισκέφθηκαν το θέατρο «Πορεία» για να παρακολουθήσουν το γνωστό θεατρικό του Ίψεν, έχοντας μελετήσει το έργο στην τάξη στα πλαίσια του μαθήματος Modern Greek.
- Girls in STEM -Διοργάνωση Εκδήλωσης από το Τμήμα ΙΒ
- 2ο βραβείο στον Διαγωνισμό Μαθητικής Εφημερίδας του Σωματείου “Ορίζοντες”