TEACH-INC: η ολοκλήρωση του έργου για την καινοτομία και δημιουργικότητα στα Σχολεία

 

Το TEACH INC (09/2016 – 08/2018), συνολικής διάρκειας 24 μηνών, είναι έργο ERASMUS+ KA2 και συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Συμμετείχαν οι παρακάτω 8 οργανισμοί:

  • Lietuvos Edukologijos Universitetas (Lithuania) – Project Coordinator
  • X-Panel LTD (Κύπρος)
  • Novomatix P.C (Ελλάδα)
  • Epralima_Escola Profissional do Alto Lima, C.I.P.R.L. (Πορτογαλία)
  • Doukas School (Ελλάδα)
  • Eolas S.L. (Ισπανία)
  • Instituto de Ensenanza Secundaria Miguel Duran (Ισπανία)
  • UC Limburg (Βέλγιο)

Η υλοποίησή του, αποφασίστηκε με γνώμονα την ανάγκη κάλυψης των παρακάτω αναγκών:

  • ανάγκη για ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων δημιουργικότητας και καινοτομίας,
  • ανάγκη κινητοποίησης για περαιτέρω μάθηση,
  • ανάγκη αλλαγής του περιβάλλοντος των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Πιο αναλυτικά οι στόχοι του προγράμματος ήταν:

  • ο ορισμός του πλαισίου των ικανοτήτων και δεξιοτήτων το οποίο είναι αναγκαίο για την ενσωμάτωση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση,
  • η ανάπτυξη μιας προσβάσιμης και φιλικής προς το χρήστη πλατφόρμας, βασισμένη στις ανάγκες των εκπαιδευτικών και των σχολείων, με στόχο την παροχή της δυνατότητας εύρεσης και χρήσης δημιουργικών τεχνικών,
  • η βελτίωση και ανάπτυξη των δημιουργικών τεχνικών και του στοιχείου καινοτομίας, παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμια εκπαίδευσης, στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και στους άμεσα ενδιαφερόμενους τις οδηγίες εφαρμογής του με συνεκτικό και κατανοητό τρόπο,
  • η προώθηση της κοινότητας μέσω της οποίας οι εκπαιδευτικοί και όσοι ενδιαφέρονται θα μπορέσουν να μοιραστούν τη γνώση και τις εμπειρίες τις οποίες υποστηρίζει το TEACHINC. και μετά την περάτωση του προγράμματος.

Το έργο πραγματοποιήθηκε σε τρία (3) στάδια με τα ακόλουθα αποτελέσματα:

  • Στο πρώτο στάδιο επετεύχθη ο ορισμός των στόχων που είναι αναγκαίοι ώστε ο καθηγητής της (μελλοντικής) δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να μπορέσει να ενσωματώσει τη δημιουργικότητα και την καινοτομία στις εκπαιδευτικές πρακτικές με συνεκτικό και ολιστικό τρόπο.
  • Στο δεύτερο στάδιο υλοποιήθηκαν οι στόχοι μάθησης και η μεθοδολογία της αξιολόγησης.
  • Στο τρίτο και τελευταίο στάδιο του προγράμματος καταφέραμε να σχεδιάσουμε και να δημιουργήσουμε το περιεχόμενο και το υλικό της εκπαιδευτικής πλατφόρμας το οποίο είναι διαθέσιμο εδώ.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν 4 συναντήσεις των εταίρων στο Bandajoz (ES), στην Αθήνα (EL), στις Βρυξέλλες (BE) και στο Βίλνιους (LT).

Τμήμα Έρευνας και Καινοτομίας, 31/08/2018