Το πολυμεσικό υλικό που αναπτύσσουμε σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς μας, ξεπερνά τα 120 GB συνολικά. Περιλαμβάνει «εμπλουτισμένα» ψηφιακά βιβλία και λεξικά, θεματικά video, προσομοιώσεις πειραμάτων, διαδραστικούς μικρόκοσμους, παρουσιάσεις γύρω από θεματικές ενότητες, συστήματα αυτοαξιολόγησης, ανοιχτά περιβάλλοντα δημιουργίας, προγραμματιστικά περιβάλλοντα, εφαρμογές δημιουργίας εννοιολογικών χαρτών, εκπαιδευτικά-δημιουργικά παιχνίδια, διαδραστικούς χάρτες, εφαρμογές επεξεργασίας πολυμέσων και “εργαλεία” συντήρησης του Μαθητικού Υπολογιστή.
Η «Εκπαιδευτική Τεχνολογία 1:1» (“1:1 educational computing”) είναι η πρακτική εκείνη κατά την οποία κάθε μαθητής από Δ’ Δημοτικού διαθέτει έναν ατομικό μαθητικό υπολογιστή, με τον οποίο συμμετέχει στις μαθησιακές δραστηριότητες. Η πρακτική αυτή αναδεικνύει, καθώς εξελίσσεται, τα πολλά οφέλη που προσφέρει:
- ο μαθητής γίνεται συμμέτοχος στην προσωπική του μάθηση και στα εκπαιδευτικά δρώμενα, δημιουργός των «τεχνημάτων» του
- ο εκπαιδευτικός γίνεται συνεργάτης και καθοδηγητής, οργανώνει, εμπνέει και δημιουργεί βιωματικές δραστηριότητες, καλλιεργεί την πρωτοβουλία, την υπευθυνότητα, την κριτική σκέψη
- με τα ποικιλόμορφα εργαλεία του Μαθητικού Υπολογιστή, εξατομικεύεται η διδασκαλία, ενισχύονται οι πολλαπλές αναπαραστάσεις, προωθείται η έρευνα και η αναζήτηση πληροφοριών.
Για το έργο αυτό, το Σχολείο μας πήρε βραβείο το 2011 στην «Αριστεία και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» του Υπουργείου Παιδείας.
Ο Μαθητικός Υπολογιστής δεν ανταγωνίζεται και δεν ακυρώνει τους καθιερωμένους τρόπους διδασκαλίας, αλλά τους συμπληρώνει. Πρόκειται για ένα υψηλής αξίας εργαλείο και για ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέσο μάθησης, διδασκαλίας και ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων με πολλαπλά οφέλη. Συγκεκριμένα:
- αποτελεί εξαιρετική προσομοίωση του τετραδίου,
- μετατρέπει την επίπεδη επιφάνειά του σε πολύ-παραμετρικό εργαστήριο προσομοίωσης και πειραματισμού,
- είναι ένα ισχυρό εργαλείο δημιουργικής έκφρασης (με κείμενο, ήχο, εικόνα),
- ενισχύει την έρευνα και την αποτελεσματική αναζήτηση πληροφοριών,
- μπορεί να επιτελέσει κάθε μορφής αξιολόγηση.
Για να οργανωθεί όλο το ψηφιακό υλικό το οποίο χρησιμοποιείται στην εκπαιδευτική διαδικασία, σχεδιάσαμε και αναπτύξαμε ένα Περιβάλλον Διαχείρισης του Μαθητικού Υπολογιστή (Desktop for Student), ως «επιφάνεια εργασίας». Στόχος μας ήταν να απλοποιήσουμε την εργασία των μαθητών, ώστε να έχουν άμεση πρόσβαση σε κάθε μαθησιακό αντικείμενο ή οποιαδήποτε ανοιχτή και κλειστή εφαρμογή και να διευκολύνουμε τους εκπαιδευτικούς σε θέματα οργάνωσης και παρουσίασης της δουλειάς τους. Αυτό το φιλικό περιβάλλον εργασίας περιέχει πλούσιο ψηφιακό διαδραστικό υλικό. Στους μαθητές, τους Εκπαιδευτικούς αλλά και τους Γονείς, παρέχεται τεχνική υποστήριξη από την ομάδα των τεχνικών μας.